دریاچه چیتگر یکی از جاذبه های جدید تهران است که خیلی خوب شناخته شده و بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه می روند. در این مجموعه امکان انجام بازی های آبی هم وجود دارد. دریاچه چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور می باشد که مساحتش حدود۱۴۰ هکتاری دارد و منبع اصلی تامین آب دریاچه چیتگر، رودخانه قدیمی کن است که در این منطقه در جریان می باشد.

دریاچه دارای جزایر تفریحی، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش‌های آبی، اسکله تفریحی، امکانات خدماتی رفاهی، شهربازی و امکانات اقامتی هستش.

نمای ۳۶۰ درجه (سه بعدی) از دریاچه چیتگر

همچنین پیست مصنوعی تیوپ سواری در ایران ( سرسره پرواز در آسمان)و  سینما پرواز ( سینمای شش بعدی در ارتفاع ۲ متر از سطح زمین ) با نام هرم هیجان و بعلاوه سافاری پارک در کنار دریاچه زیبای چیتگر هستند  .

امکانات تفریحی گردشگری دریاچه خلیج فارسی

آدرس این مجموعه های تفریحی : انتهای اتوبان همت غرب ، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) ، ضلع شمال دریاچه .

این دریاچه با پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمال کن، پارک ارم، محور چهار باغ، مجموعه ورزشی آزادی، شهر بازی هزار و یک شهر (تهران لند)، پردیس اسب سواری، آبشار البرز و روددره کن(بوستان جوانمردان) همجوار است و قابلیت مناسبی برای رفع نیازهای تفریحی – گردشگری شهروندان تهرانی-غیر تهرانی که برای گردش به این منطقه می آیند، دارد.

سافاری پارک وحشت دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)

سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر

سرزمین شگفت انگیز بوستان نهج البلاغه فاز ۲

هرم هیجان (سینما پرواز )
آدرس دقیق و مسیر های رفتن به دریاچه چیتگر:
مسیر شماره ۱ :  همت غرب،شهید خرازی،خروجی دریاچه شهدای چیتگر
مسیر شماره ۲:  اتوبان آزادگان شمالی،خروجی شهید خرازی،خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
مسیر شماره ۳: جاده مخصوص کرج ،خروجی ایران خودرو شمالی